woensdag 25 december 2013

De grille van een ziekenhuis

20 november 2013

Staat de neuroloog ineens naast me bed. Tijdens het bezoekuur want ja, ik ben natuurlijk zo debiel dat er ook een verstandig iemand bij moet zitten. Om me te vertellen dat ik een beroerte heb gehad. Ik dacht na 4 MRI-scans zijn jullie toch al iets verder. Dat heeft mij al verteld na MRI-scan 1 maar die had zeker zijn mond moeten houden?! Hij had nog de hoop dat het een TIA was en geen CVA, pfff wordt echt zo’n moe van zo’n verhaal! Mevrouw u heeft dit, dit is wat wij er aan kunnen doen, of wat wij er niet aan kunnen doen. Street to the point daar hou ik van, niet zoveel blabla er omheen. Die cursus mogen ze al die artsen snel geven. Als ik al die gezichten rond mijn bed zie dan moet ik nu blijkbaar in huilen uitbarsten?! Daarentegen denk ik er is toch niets wezenlijks veranderen met 5 minuten geleden? De neuroloog staat daar dus nog steeds aan het einde van mijn bed, zijn slaafjes zijn er ook al is het een kleine delegatie. De blikken zijn totaal verward, ze voelen zich niet begrepen, ach heb je eindelijk door wat ik al 2 dagen heb. Als ik daarna voor zover mogelijk zeg; dus ik heb 6 maanden te herstellen dan verbeteren en dan daarna nog 1 jaar voor optimaliseren, wordt er gekeken alsof ik van mars kom! Mevrouw het is heel erg maar, daar gaat zijn blabla weer aan. Dit maal denk ik zal wel, morgen loopt zijn collega ook rond dus zal dan even wat vragen, die staat je niet als een idioot aan te kijken.
Om 22.00 uur vraag ik of ik mijn medicijnen nog krijg, dat is toch niet zo raar toch? De zuster van dienst is denk ik een jaar of 17 heeft verschrikkelijke platvoeten je zou willen dat ze naar een ergotherapeut gaat. De antwoord is zo misschien! Ze loop als happy feet naar de gang, op de gang zegt ze tegen haar collega; dat meisje vroeg om haar medicijnen zijn die nog niet rond gebracht.

Wat dat is mevrouw voor jou, mijn medicijnen graag en ik ben niet doof. Karma komt jou halen binnenkort! Vanaf dat moment besloot ik karma te helpen, je moet toch een hobby zoeken met zoveel tijd over.

Geen opmerkingen: