donderdag 26 december 2013

Een luierdag!


21 november

Om 5 voor half 8 wordt ik uit mijn bed getrapt, raar hotel toch dat ziekenhuis.  Die klanttevredenheidsonderzoeken mogen ze wel  eens beter nalezen. Ik kom hier voor mijn rust! Ze komen mijn bloeddruk meten, wel en beetje laag mevrouw, ja weet ik al 29 jaar! Gelukkig kan ik gelijk koffie score! Bloeddrukkend verhogend! :) Ik begin mijn morgen een dansje, mijn buurman begin met zijn versie van iets wat lijkt op Hijgend hert der jacht ontkomen! Dan denk je  vers 1 en 5 nee hoor gewoon allemaal. Voor de oplettende lezer ja dat zijn 7 verzen. Als hij eindelijk klaar is vraagt hij of ik er ook nog een psalm ken, moest denken aan vroeger op school mocht je altijd verzoeknummers indienen. Wilde bijna navraag gaan doen voor het juiste nummer maar, dacht ineens denk aan je gehoor. Geef meneer netjes antwoord met 117, mijn buurman valt bijna van zijn bed. Kijkt me raar aan en zegt dat zijn niet veel verzen he? Zwijgend kijk hem aan en ben heel blij als het ontbijt bezorgd wordt, op dit zo momenten is het heel fijn niet gelijk te zeggen wat je denkt. Je moet namelijk nog 3x over nadenken voordat je de zin kunt zeggen, dan kies je er vaker voor sommige dingen te verzwijgen. Mijn dag schema wordt gebracht, tot mijn stomme verbazing is die leeg! Maar altijd kleine letter lezen is mij geleerd dus toch mijn bril opzetten. Natuurlijk hebben de kleine lettertjes wel info revalidatie arts komt voor een oriënterend gesprek en de reumatoloog komt ook langs. De logopedist komt even koffie drinken en maakt een praatje, heb hem sinds dinsdag niet gezien en hij was aangenaam verrast. Zijn collega komt morgen ook even langs die zal weer een testje afnemen. Behalve mijn oefening, lezen, puzzels en het gang op slenteren is hier echt niets te beleven. Mijn buurman zit met zijn zondagse pak aan want hij mag naar huis. Als de taxichauffeuse hem komt ophalen gaat zelfs zijn hoed op! Dan is het tijd voor de lunch, waarbij azo-kleurstoffen nog steeds een puntje blijft. Zo krijg ik vandaag ook geen aardappels, heb ik klein zielig stukje kip met daarbij neon oranje jus! De voedselconsulent vraagt wat het probleem is, bij het zien van mijn gezicht. Dat ik een paar aardappels prettig zou vinden en dat ik de jus niet mag. Ze kijkt me aan en zegt dan eet je toch niet pakt me eten en vertrekt. Dus loop achter haar aan, groente en aardappels graag, en een bakje voor de jus! Je durft he, je mag blij zijn dat je eten krijgt! Ik pak mijn dienblad en denk verzin wel wat, heb mijn jus inmiddels in een glas gegoten en krijg nog net 1 aardappel. Nog geen half uur later vraag ik aan de zuster of er nog pap en kwark is? Natuurlijk, mijn tafeltje wordt vol gezet. Dan komt de voedselconsulent de afwas ophalen en lach ik me rot om dat gezicht, terwijl ik aan toetje 3 begin kijkt ze me strak aan.
Ja kan moeilijk in het restaurant een maaltijd bestellen?! Dit is mijn Lucky day! Ik krijg een nieuwe kamergenoot een mevrouw mijn overbuurvrouw van 120 verhuisd ook naar 126. Het wordt nog beter, happyfeet is er ook!
De revalidatie arts heeft 1 minuut aan mijn bed gezeten, terwijl ik zat te eten, onwijs sermant ??!!
De reumatoloog komt gezellig aanlopen en is direct to the point, kijk daar hou ik van. Mevrouw wil al mijn ledematen bewonderen. Kunt u zich even uitkleden? Dan kan ik u bewegingen beter bekijken. Ik dacht dat ik inmiddels wel veel had mee gemaakt, toch is dit ook best bijzonder. Het zag er niet uit; nog steeds blauwe armen, blauwe aderen op mijn benen en met rood verband ingepakt infuus. O, gelukkig ik mag mijn shortje, bh en homeshocks aanhouden, geruststellend, ik moest huppelen, mijn evenwicht houden, hurken als een kikker en nog meer van die fratsen. Na 2 minuten verwachte ik Frans Bauer die achter het gordijntje vandaan komt met bananasplit. Nee zit niets bijzonders, geen spierkrampen, rare trillingen niets. Kan voorlopig niets voor u doen, u bloedbeeld is momentmeel negatief . Er zijn nog 4 soorten reuma waar we u nog op testen en misschien dat we een punctie aanvragen. Toch is dat wel een fijn idee negatief bloed :) AB- het liefst. Wordt getest op de gekste ziektes, aandoening, afwijkingen, rariteiten alles (tot nu toe) negatief.
Zouden ze bij mij dan weer niets vinden?
Ik voel me prima zonder lichamelijke en geestelijke onderzoeken etc. Dus prima instaat karma een beetje te helpen. Voor de Karma van happyfeet. Om de schade van het middageten in te halen eet ik geen 3 maar 8 boterhammen, met verschrikkelijke beleg eisen. Waarbij ik geen eigen invulling van mijn woorden, zinnen etc. duld. Hoe dan? Ik eet al 4 dagen vleeswaren en kaas. Sterker nog ik eet zelden zoetig beleg. Maak voor deze mevrouw een uitzondering, dus voor elke keer als ze kaas, rosbief, rundrookvlees, kipfilet etc. invulde kwam er hagelslag, jam of suiker uit mijn mond. Halve wegen de avond heeft ze het begrepen.

 Zo blij met mijn ballon :)

1 opmerking:

Linda van Kempen zei

Je bent lekker aan het schrijven meid!!

Ga zo door!!

Greetzz Linda